Ons coronaprotocol

We zijn voorlopig nog niet van het coronavirus af. Hoe gaat iedereen straks weer naar het werk bij een verdere versoepeling van de coronamaatregelen? ZO Bereikbaar denkt hier graag over na met werkgevers in Amsterdam Zuidoost. Het coronaprotocol voor mobiliteit hebben we weergegeven in de coronavervoersladder.

Hoe kan ZO Bereikbaar je op weg helpen?

Op welke wijze geef je vorm aan het 1,5 meter kantoor en wat zijn de veiligste reismethodes? ZO Bereikbaar zoekt het samen met jou uit en laat zien hoe andere soortgelijke bedrijven dit aanpakken. We kunnen ook helpen met een tijdelijk aangepast mobiliteitsbeleid. Denk aan een flexibeler parkeerbeleid, het structureel inzetten van fietsen en nog veel meer.

In deze tijden is het openbaar vervoer nu niet de eerste keuze van reizigers. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we straks weer en masse in de auto stappen, want er zijn al teveel auto’s op de weg, al helemaal richting Amsterdam Zuidoost. En waar thuiswerken voorheen een luxe was, wordt dit steeds meer de norm. De verwachting is dat 27% na de coronacrisis structureel thuis gaat werken.

We houden hier rekening mee met de zogenaamde coronavervoersladder:

Wil je meer weten? Maak een afspraak met onze mobiliteitsmakelaar!

Wil je meer weten? Maak een afspraak met onze mobiliteitsmakelaar!

Marc van der Seijs adviseert en checkt kosteloos jouw mobiliteitsbeleid. Ontdek ook onze vele gesubsidieerde oplossingen.

  1. Blijf zoveel mogelijk thuiswerken (en digitaal onderwijs) stimuleren.
  2. Hanteer flexibele werktijden (en schooltijden) om spits te ontlasten.
  3. Tot 1,5 km is lopen de norm.
  4. Tot 7,5 km is normale fiets de norm.
  5. Tot 15 km is de e-bike de norm.
  6. Tussen 15 en 30 km heeft speedpedelec de voorkeur.
  7. Boven 15 km gebruik eigen auto of motor.
  8. Boven 15 km auto short-lease contracten indien geen eigen auto.
  9. Boven 15 km carpoolen/ridesharing.
  10. OV met bescherming en reserveren wanneer bovenstaande niet mogelijk is.

Wil je meer weten over ons tijdelijk aangepast mobiliteitsbeleid? Klik hier

Terug naar overzicht Terug naar boven